Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

פרסום עסקים באינטרנט

פרסום עסקים בדיגיטל – היכן כדאי להשקיע את הכסף שלנו?

פרסום העסק שלנו הוא חלק בלתי נפרד מתהליך הצמיחה של העסק. אם אתם רוצים לייצר חשיפה גדולה יותר לעסק שלכם, לקבל לקוחות חדשים, להגדיל את ההכנסות שלכם ולהרחיב את השירותים שלכם – תצטרכו להשתמש בצורה נכונה בתקציב הפרסום שלכם. פרסום עסקים באינטרנט הוא תחום מורכב ולכן כדאי להיצמד לחברת פרסום מקצועית ומנוסה בתחום, לבנות תוכנית פרסום נכונה לעסק שלכם ולחלק את התקציב בצורה נכונה תוך השקעה בטכניקות הפרסום המתאימות לכם.

בניית תקציב לביצוע פרסום עסקים באינטרנט:

השלב הראשון בבניית תוכנית שיווק לעסק שלכם תהיה בניית תקציב פרסום לעסק. אנו בחברת מקומונט יכולים לסייע לכם בבניית תוכנית שיווק מקצועית במגוון אתרי קבוצת מקומונט, לאחר ביצוע מחקר מעמיק של העסק, התחום וקהל היעד. אלו הם אמצעים מתבקשים לצורך הכנת תוכנית שיווק המתאימה לעסק שלכם באתרים הרלוונטים שלנו. מלבד בדיקת קהל היעד והיכן הוא נמצא באינטרנט, הרי שחשוב גם להתאים את תקציב הפרסום החודשי להוצאות העסק והיכולת שלו לעמוד בהן כדי להשקיע בפרסום לאורך זמן לקבלת תוצאות מיטביות. בבניית תקציב לעסק צריך להתחשב בכמה מדדים עיקריים:

  • בראש ובראשונה – התקציב החודשי שהעסק יכול להקצות לפרסום. המטרה היא לא לקפוץ מעל הפופיק אלא להקצות תקציב חודשי הגיוני לכל מה שקשור לפרסום העסק בדיגיטל, תכנים, עיצובים וכל מה שצריך.
  • השלב השני יהיה – לבדוק היכן להשקיע. יש כמה טכניקות פרסום מובילות ומדובר בפלטפורמות פרסום שונות זו מזו. חלקן לטווח הקצר, חלקן לטווח הארוך. לכל טכניקה יש יתרונות וחסרונות. סביר להניח שתבחרו בהתאם להיכן קהל היעד שלכם עשוי להימצא ולאחר ביצוע המחקר המקדים.
  • מיקוד – כדאי להתמקד בטכניקה אחת או שתיים לכל היותר בהתחלה. לקבל תוצאות באופן שוטף, להגדיל את ההכנסות ואז להגדיל גם את ההקצאה החודשית לפרסום וכך תוכלו להתרחב לאפיקי פרסום נוספים מבלי לפגוע בקיימים.

האם יש הבדל בין פרסום עסקים קטנים לעסקים גדולים באינטרנט?

כמובן שיש הבדל בין פרסום עסקים קטנים לעסקים גדולים באינטרנט. עסק קטן קרוב לוודאי יהיה בעל תקציב קטן יותר וגם פחות בטוחות לאורך זמן, לעומת עסק גדול שלא רק שיש לו תקציב חודשי גדול יותר להשקיע בפרסום הוא גם אינו מבוסס רק על האינטרנט ליצירת הכנסות לעסק. השקעה מרובה יותר היא לאו דווקא תניב לכם יותר תוצאות בתחום מסוים וזו תלויה גם במידת המקצוענות של חברת הפרסום שאתם עובדים עמה. תקציב גדול יותר כן יאפשר לכם להתיישב על קשת רחבה יותר של טכניקות פרסום, לגלות מה עובד יותר טוב ומה פחות טוב, להיצמד לטכניקות המועדפות ולהשקיע שם בצורה מאסיבית יותר. אין זה אומר שעסק קטן עם תקציב קטן לא יכול לנצל את האינטרנט להבאת לקוחות חדשים ויצירת הכנסות לעסק – להפך, מרבית העסקים הקטנים בישראל מבוססים על לקוחות המגיעים מהאינטרנט ולכן כדאי להשקיע אך בצורה ממוקדת יותר ונכונה יותר לעסק שלכם.

פרסם עסק אצלנו

פרסום עסקים באינטרנט – הטכניקות המובילות שכדאי להכיר:

  • פרסום כתבות ויח"צ – טכניקת פרסום נוספת שיכולה להועיל לכם לא רק ליצירת חשיפה לעסק אלא גם לשיפור המוניטין של העסק וגם לתת דחיפה לקידום האורגני של העסק שלכם – היא באמצעות פרסום כתבות ברשת. ניתן לפרסם כתבות באתרים חדשותיים, אתרים נישתיים, שימושונים ועוד. כדאי לבדוק את קטלוג האתרים באתר שלנו כדי להכיר את טכניקת הפרסום הזו יותר לעומק.
  • פרסום באנרים – פרסום ויזואלי באמצעות מודעות באנרים באתרים בדגש על האתרים שלנו, כאשר עושים פרסום באנרים אפשר לשלוח את הגולשים ישירות לאתר או לדף נחיתה.
  • פרסום עסקים בגוגל – גוגל היא אולי מקור הפרסום המוצלח, הפופולרי וגם הגדול ביותר ברשת האינטרנט. מלבד מנוע החיפוש המדהים שלה שיותר מ90% מהקהל בישראל משתמש בו לחיפוש מידע, מוצרים, שירותים ועוד – הרי שגם מעבר לתוצאות החיפוש האורגניות יש גם אפשרות לשלם באופן ישיר לגוגל ולהתברג בתוצאות הראשונות הממומנות למונחי חיפוש מסוים. טכניקות פרסום אלה נקראות קידום אורגני (קידום אתר במעלה תוצאות החיפוש האורגניות בגוגל) ופרסום ממומן בגוגל (מערכת הפרסום של גוגל הנקראת גוגל אדווארדס ומאפשרת להקים קמפיין פרסום כמעט בכל תקציב ולהביא גולשים לאתר העסק כבר החל מאותו היום). בעוד הפרסום הממומן עובד לטווח הקצר אך ההוצאות על כל לקוח גדולות יותר בטווח הארוך, הרי שהקידום האורגני פועל לטווח הארוך אך מלבד לידים זולים ומשתלמים יותר הוא גם תורם למוניטין החברה ולמיתוגה כחברה מובילה בתחומה.
  • פרסום עסקים בפייסבוק – פייסבוק היא השנייה לגוגל במדד הפופולריות, הן כאתר עם כמות הכניסות העולמי המרובה ביותר והן כפלטפורמת הפרסום המובילה. פרסום בפייסבוק מתבצע בעזרת פרסומות וויזואליות וניתן לפלח את קהל היעד באמצעות משתנים נוספים (יש יתרונות לגוגל ויש יתרונות לפייסבוק כמובן). תוכלו לקדם עמוד עסקי, לייצר קהל עוקבים ולבנות עמם יחסים טובים מה שיתרום גם להבאת לקוחות נוספים לעסק שלכם לאורך זמן.
  • פרסום עסקים באינסטגרם – אחת מהרשתות החברתיות המובילות והפופולריות בעולם כיום שפרצה לתודעתנו לפני כמה שנים. מבוססת על שיתוף תמונות ואנו יכולים לראות את העוצמה של הרשת החברתית הזו שאושיות אינסטגרם שנבנו עליה עושים היום מיליונים רק מפרסום באינסטגרם. אומנם פרסום עסקים באינסטגרם עובד בצורה שונה אך כל עסק שיכול לייצר תמונות מדהימות ואלה מהוות חלק בלתי נפרד מהעסק טוב שישקיע גם בקידום באינסטגרם.

פרסום עסקים בגוגל – ממומן או אורגני?

מנוע החיפוש של גוגל כל כך פופולרי שהוא יכול להכיל 2 פלטפורמות פרסום בקנה מידה עולמי. אם נשווה את השיווק הדיגיטלי לכדורגל אז גוגל היא סוג של ברצלונה או ריאל מדריד והקידום האורגני והפרסום הממומן שגוגל מציעה הן כמו המסי והרונאלדו של עולם הפרסום. הקידום האורגני מתבסס על התוצאות האורגניות המופיעות כאשר גולש מחפש ביטוי מסוים בגוגל כאשר ב90% מהמקרים ויותר הגולשים נכנסים רק לתוצאות הראשונות ואפיל לא מגיעים לתוצאות הבאות. לעומת הקידום האורגני יש לנו את הפרסום הממומן. לגוגל יש מערכת פרסום הנקראת גוגל אדווארדס וכל אחד יכול להירשם למערכת ולשלם לגוגל עבור מודעות פרסום שיופיעו בעמוד התוצאות של גוגל או באתרים שונים ברחבי הרשת. לטכניקת פרסום זו יש יתרון בהבאת תנועה מידית לאתר שלא כמו בקידום האורגני אולם כל ליד (פניה דרך האתר) תעלה לכם הרבה יותר בטווח הארוך מאשר בקידום האורגני. מכיוון שלכל טכניקת פרסום יש את היתרונות והחסרונות שלה, במידה ותחליטו לשים את הכסף שלכם על פרסום בגוגל, כדאי יהיה לחשוב היכן להשקיע, כמה ואולי אפילו לחלק את התקציב בין הקידום האורגני לפרסום הממומן אם התקציב מספיק לכך.

בניית תוכנית פרסום עסקים קטנים ברשת:

לאחר שבניתם את התקציב החודשי שלכם לצרכי פרסום תוכלו להתחיל לבנות את תוכנית השיווק או תוכנית הפרסום שלכם למגוון האתרים שלנו. פרסום עסקים קטנים יתמקד בדרך כלל בטכניקת פרסום אחת או שתיים כיוון שכל אחת מאלה דורשת זמן, כסף ומשאבים וכדי לקבל תוצאות כדאי להתמקד בטכניקה עם הסיכוי הגבוה ביותר להניב את התוצאות המבוקשות. מלבד ההתחשבות בסוג העסק והיכן כדאי לפרסם אותו, טוב לבדוק גם היכן קהל היעד שלכם נמצא. לדוגמה: עסק מזון שעושה משלוחים יכול לפרסם את עצמו גם בגוגל, גם בפייסבוק, גם באינסטגרם – אבל איפה הכי כדאי לשים את הכסף? האם הקהל יעד הוא וויזואלי יותר או שיש נפח חיפושים גדול בגוגל שמספיק להבאת לקוחות רבים? צרו עמנו קשר באתר או בטלפון ונשמח לבנות עבורכם תכנית פרסום עסקים באינטרנט התפורה למידות הארגון שלכם וקהל היעד שלכם. משם תוכלו לבחור האם תרצו לפרסם כתבות יח"צ ברשת, להשקיע בקישורים לקידום האורגני או אולי לפרסום ברשתות החברתיות.

שאלה? בירור?

קידום אתרים בישראל קידום אתרים בישראל