Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

יחסי ציבור באינטרנט

יחסי ציבור באינטרנט – נכון מה שכותבים עליך

רשת האינטרנט משתפת, מפרסמת ומתייגת מאות אלפי כתבות ותכנים ביום והמעקב אחרי התכנים הללו הינו בלתי אפשרי בעליל. אדם אשר מחפש מידע על נושא מסוים או כתבות מעניינות בוודאי ימצא את עצמו טובע בים של מידע שחלקו הגדול אינו רלוונטי בעבורו. פרסום תוכן שיווקי במקומות הנכונים הוא ללא ספק אחד הכללים החשובים ביותר ולמעשה אין כל טעם לפרסם מאמר (גם אם הוא מעולה) בפלטפורמה שלא תביא אותו אל קהל היעד שלו.

על מנת להגיע למצב שבו המאמר או הכתבה שלכם מביאה לכם את התמורה הגבוהה ביותר שניתן לצפות ממנה, יש לנקוט בכמה פעולות חשובות של יחסי ציבור באינטרנט. לדוגמה, על התוכן להיות רלוונטי למקום שבו הוא מפורסם. כך, אין כל טעם לפרסם כתבה על ירקות באתר שפונה ללימודי משפטים.

יחסי ציבור ברשת

יחסי ציבור ברשת – אז איפה כדאי לפרסם?

כל כתבה או מאמר ואפילו פוסט בפייסבוק עומדת מאחוריהם מחשבה. באופן כללי כל הפעולות הללו נמצאות תחת תחום אחד חשוב שנקרא יחסי ציבור ברשת. הרשת מהווה מקור ראשי למידע ומיליוני בני אדם עושים בה שימוש יומיומי, עסק אשר לא מנצל את הרשת ליחסי ציבור מחמיץ נקודה חשובה, והוא למעשה מוותר על כמעט מחצית מהלקוחות הפוטנציאליים שלו.

הרשת מציעה מגוון רחב מאוד של כלים למי שמבקש לקדם את העסק שלו על ידי פעילות של יחסי ציבור. הכלים המשוכללים הללו ממשיכים להתפתח כל העת, כל עסק הינו בעל פוטנציאל שיווקי גבוה שלרב רק חלק קטן ממנו מנוצל וזאת למרות היתרון העצום של הרשת על פני כלי פרסום מסורתיים שיעילותם פחותה בהרבה, שכן הם אינם יכולים להוביל את העסק אל מספר גדול מאוד של לקוחות בו זמנית.

אתר האינטרנט – כרטיס הביקור של העסק

למרות כל השיטות המסורתיות לפרסום העסק שלכם שכוללות פלאיירים, שלטי חוצות, פרסומות ברדיו ובעיתונות, אתר האינטרנט נחשב כיום לנקודת המפגש אשר מחברת בין בעל העסק ללקוחות שלו. אך תחילה יש לקבוע מהם הצרכים שאותם האתר אמור לשרת, מי הם הגולשים שיגיעו אליו, מה האופי שלהם ועוד. דף הבית הוא הדף החשוב ביותר באתר ורב הגולשים מגיעים להחלטה אם להישאר או לנטוש תוך מספר שניות. על כן עליו להיות מרשים ומסקרן אך גם נוח וידידותי.

ישנם כלי תקשורת, פורטלים ואתרי נישה אשר מידי יום מארחים אלפי גולשים. פרסום כתבות במקומות אלו יניב ללא ספק יחסי ציבור מעולים. האפשרות לחשיפה היא מגוונת וכדאי לנסות לאתר את האתרים הללו ולפרסם במדורים הרלוונטיים לכם.

יחסי ציבור דיגיטליים

אל מי כדאי לפנות בשביל לקבל יחסי ציבור דיגיטליים?

יחסי ציבור דיגיטליים מתבצעים על ידי משרדי פרסום ייעודיים שהשכילו להבין שמדובר על שירות חשוב ובלתי נמנע. משרדי פרסום כאלו מקדמים את הלקוח במהירות רבה יותר ומספקים לו תמיכה רחבה בכל הנוגע לשיווק של העסק ללקוחות חדשים ושמירה על הלקוחות הקיימים. אמנם בישראל עדיין לא אימצו את נושא שיווק ויחסי הציבור, אך רבים כבר פונים למשרדים המקצועיים על מנת קבל את השירות החשוב.

קיים הבדל בין אנשי יחסי הציבור המסורתיים לאלו שנמצאים ברשת. לעומת יחסי הציבור הקלאסיים שנתמכו במדיה המסורתית והמסרים הועברו באופן חד כיווני תוך קביעת סדר יום, ראיונות וכתבות שונות, ברשת האינטרנט מתאפשר דיון ציבורי והפלטפורמות השונות נותנות במה נוחה לקהל היעד. כאן מדובר על שיח פתוח שבו כל אחד כול להתבטא, להתלונן, והכי חשוב – להחליט מה מעניין אותו ומה לא. למעשה הכוח עבר לגולשים. אנו בקבוצת מקומונט עוסקים בפרסום של תכנים שונים, כתבות, באנרים ועוד סוגים שונים של מידע שיווקי, ומפרסמים בפורטלים ייעודיים שונים שמקבצים סביבת קהל יעד ייחודי.

שאלה? בירור?

קידום אתרים בישראל קידום אתרים בישראל